Responsabilidad social empresarial en empresas chihuahuenses que obtuvieron el distintivo ESR 2013.
View/ Open
Date
2016-01-01Author
Sapién Aguilar, Alma Lilia
Piñón Howlet, Laura Cristina
Gutiérrez Díez, María del Carmen
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-doi
https://doi.org/10.22518/16578953.545
Metadata
Show full item recordAbstract
Corporate social responsibility (RSE- for its spanish acronym) has become a worldwide trend. Our objective was to evaluate the implementation of the practice of social responsibility in Chihuahuenses companies that obtained the Socially Responsible Company (ESR- for its spanish acronym) award. The nature of the research was mixed, applied and not experimental. The population of interest were Chihuahuenses companies with the ESR 2013 award. Most of them specified that the main advantage of implementing ESR practices is the preservation of the environment, increased performance of human capital, attracting investors and increased sales. Furthermore, it was noted that an added value to services is granted providing an opportunity for companies to be more competitive and profitable. La responsabilidad social empresarial (RSE) se ha vuelto una tendencia mundial. El objetivo fue evaluar la implementación de la práctica de responsabilidad social en las empresas chihuahuenses que obtuvieron el distintivo de Empresa Socialmente Responsable (ESR). La naturaleza de la investigación fue mixta, de tipo aplicada y no experimental. La población de interés fueron empresas Chihuahuenses con el distintivo ESR 2013. La mayoría especificó que la principal ventaja de la implementación de prácticas de RSE es la preservación del medioambiente, un mayor rendimiento del capital humano, la atracción de inversionistas y el incremento de las ventas. Además, se puntualizó que se otorga un valor agregado a los servicios dando la oportunidad a las empresas de ser más competitivas y rentables.
Collections
The following license files are associated with this item: