Teorías implícitas y explícitas en los procesos de enseñanza y aprendizaje del solfeo.
Date
2014-01-01Author
Roa Ordoñez, Henry
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-doi
https://doi.org/10.22518/16578953.148
Metadata
Show full item recordAbstract
This study explores the characteristics of similarity and divergence between the pedagogical discourse of teachers and their performance in the classroom, from the different educational paradigms that guide, today, the educational events. The teaching and learning of music theory constitute the backbone of the proposed curriculum of the Department of Music, which has implications in the other musical areas and, therefore, the training program that orients the area of music theory, requires an assessment of the impacts and effects
caused by the performance of the teacher in charge of running this course as an essential condition to establish elements of building and transfer of knowledge in each of the disciplines that make up the curricular structure of the Department of Music. Este estudio explora los rasgos de similitud y de divergencia entre el discurso pedagógico del docente y su actuación en el aula de clase, a partir de los distintos paradigmas educativos que guían, hoy por hoy, el acontecer educativo. Los procesos de enseñanza y de aprendizaje del solfeo se constituyen en la columna
vertebral de la propuesta curricular del Departamento de Música, que posee implicaciones en las demás áreas musicales, por tanto, el programa formativo que orienta el área del solfeo, requiere una evaluación de los impactos y efectos que produce la actuación del docente encargado de dirigir esta asignatura, como condición esencial para establecer elementos de construcción y de transferencia de conocimiento en cada una de las disciplinas que conforman la estructura curricular del Departamento de Música.
Collections
The following license files are associated with this item: