Mostrar el registro sencillo del ítem
Teaching based on the development of competences and their determining factors
dc.rights.license | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia (CC BY-NC-ND 2.5 CO) | * |
dc.contributor.author | Morales Piñero, Juan Carlos | spa |
dc.contributor.author | Molina Bernal, Irma Amalia | spa |
dc.date.accessioned | 2020-10-29T23:35:10Z | spa |
dc.date.available | 2020-10-29T23:35:10Z | spa |
dc.date.created | 2019-12 | spa |
dc.date.issued | 2019-12 | spa |
dc.identifier.citation | Morales Piñero, J.C. y Molina Bernal, I. (2019).Teaching based on the development of competences and their determining factors. En Morales Piñero, J. C. y Rodríguez Jerez, S. A. (Eds.), ITC, innovation in the classroom and its impact on higher education (pp. 33- 51). Bogotá : Universidad Sergio Arboleda ; Escuela de Filosofía y Humanidades ; Escuela de Ciencias Exactas e Ingeniería | spa |
dc.identifier.isbn | 978-958-5511-79-8 | spa |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11232/1480 | eng |
dc.description.abstract | This research analyzes the factors that determine learning when teaching focuses on the development of competences. The study was carried out during the academic year 2016-02 in the Seminar on Research and Development of the Sergio Arboleda University, where inverted teaching was used as a methodology and a linear regression model was defined to evaluate learning. The results show that when the teacher provides feedback, students adjust more easily to the curricular objectives. Finally, it is observed that the quality of education is the determining factor in the process of competency development. | eng |
dc.format.extent | 18 | spa |
dc.format.medium | Digital | spa |
dc.format.mimetype | application/pdf | spa |
dc.language.iso | eng | eng |
dc.publisher | Universidad Sergio Arboleda | spa |
dc.relation.ispartof | ITC, innovation in the classroom and its impact on higher education | spa |
dc.relation.ispartofseries | Serie Investigación | spa |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/ | * |
dc.title | Teaching based on the development of competences and their determining factors | eng |
dc.rights.acceso | Abierto (Texto Completo) | spa |
dc.type.coarversion | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | spa |
dc.rights.accesRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | spa |
dc.publisher.department | Escuela de Filosofía y Humanidades ; Escuela de Ciencias Exactas e Ingeniería | spa |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.22518/book/9789585511798/ch02 | spa |
dc.rights.creativecommons | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia | spa |
dc.relation.references | ABET. (2014). Criteria for accrediting engineering programs. Baltimore. | eng |
dc.relation.references | Anzanello, M., y Fogliatto, F. (2011). Learning curve models and applications: Literature review and research directions. International Journal of Industrial Ergonomics, 41(5), 573-583. DOI: 10.1016/j.ergon.2011.05.001 | eng |
dc.relation.references | Chalmer, A. (2000). ¿Qué es esa cosa llamada ciencia? (3 Ed.) Madrid:Siglo XXI. | spa |
dc.relation.references | Matos, R. (2009). Enseñanza-aprendizaje y Evaluación por Competencias en las Carreras de Ingeniería. Revista de Investigación Universitaria, 1(1), 67-76. | spa |
dc.relation.references | Molina, I. (2013). La evaluación como estrategia de aprendizaje. En Cuadernos de la Maestría en docencia e investigación universitaria: Tomo I (pp. 3-12). Bogotá: Universidad Sergio Arboleda. | spa |
dc.relation.references | Morales, J. C., Molina, I. A., & Ángel, L. A. (2017). Determining factors of competence-based learning: a case study in engineering. Espacios, 38(35), 1-7. | eng |
dc.relation.references | Morales, J., y Ángel, L. A. (2016). Estrategias para el diseño e implementación de un programa basado en el desarrollo de competencias. En Encuentro Internacional de Educación en Ingeniería (p. 8). Cartagena: ACOFI. Recuperado de http://www.acofipapers.org/index.php/eiei2016/2016/ paper/viewFile/1694/633 | spa |
dc.relation.references | Persky, A., Henry, T., y Campbell, A. (2015). An exploratory analysis of personality, attitudes, and study skills on the learning curve within a team-based learning environment. American Journal of Pharmaceutical Education, 79(2). DOI: 10.5688/ajpe79220 | eng |
dc.relation.references | Rodríguez-Gómez, G., Ibarra-Sáiz, M. S., Gallego, B., Gómez-Ruiz, M.-Á., & Quesada Serra, V. (2012). La voz del estudiante en la evaluación del aprendizaje: un camino por recorrer en la universidad. RELIEVE - Revista Electrónica de Investigación y Evaluación Educativa, 18(2), 1-21. DOI: 10.7203/relieve.18.2.1985 | spa |
dc.relation.references | Sáiz, M., y Arreba, A. B. (2014). Aprendizaje basado en la evaluación mediante rúbricas en educación superior. Suma Psicológica, 21(1), 28-35. DOI: 10.1016/S0121-4381(14)70004-9 | spa |
dc.relation.references | Salas, W. (2005). Formación por competencias en educación superior. Una aproximación conceptual a propósito del caso colombiano. Revista Iberoamericana de Educación, 36(9), 1–11. Recuperado de https:// dialnet.unirioja.es / servlet / articulo?codigo= 2660166&orden=160028&info =link | spa |
dc.relation.references | Tambingon, H. N. (2014). The effect of learning management competencies, self-efficacy and work motivation on the faculties’ performance of the faculty of engineering at Manado State University. International Journal of Applied Engineering Research, 9(22). | eng |
dc.relation.references | Trujillo, C., & González, E. (2010). Aprendizaje activo en cursos básicos de ingeniería: un ejemplo en la enseñanza de Dinámica. Uni-pluri/Versidad, 10(2). Recuperado de http:// bibliotecadigital.udea.edu.co / bitstream / 10495 / 3248 / 1 / TrujilloCarlos_ 2010 _ Aprendizajeactivocursos.pdf | spa |
dc.relation.references | Tucker, B. (2012). The flipped classroom. Education Next, 12(1), 82-83. Recuperado de http://educationnext.org/files/ednext_20121_BTucker. pdf | eng |
dc.relation.references | Zabala, A., y Arnau, L. (2008). 11 ideas clave: cómo aprender y enseñar competencias (4 ed.). Barcelona: Grao. | spa |
dc.rights.coar | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | * |
dc.identifier.instname | instname:Universidad Sergio Arboleda | spa |
dc.identifier.reponame | reponame:Repositorio Institucional Universidad Sergio Arboleda | spa |
dc.identifier.repourl | repourl:https://repository.usergioarboleda.edu.co/ | * |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_3248 | * |
dc.type.redcol | http://purl.org/redcol/resource_type/CAP_LIB | * |
dc.type.local | Capítulo de Libro | spa |
dc.relation.citationstartpage | 33 | spa |
dc.relation.citationendpage | 51 | spa |
dc.subject.proposal | Competencies | eng |
dc.subject.proposal | Learning | eng |
dc.subject.proposal | Engeneering | eng |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Parte de Libro [163]