Mostrar el registro sencillo del ítem
On the use of technique and technology in education
dc.rights.license | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia (CC BY-NC-ND 2.5 CO) | * |
dc.contributor.author | Burgos, Campo Elías | spa |
dc.contributor.author | Rodríguez Jerez, Sergio Alejandro | spa |
dc.contributor.author | Piñero Veloza, Ivonne Patricia | spa |
dc.contributor.author | Moreno Melo, Carlos Andrés | spa |
dc.date.accessioned | 2020-10-29T21:26:55Z | spa |
dc.date.available | 2020-10-29T21:26:55Z | spa |
dc.date.created | 2019-12 | spa |
dc.date.issued | 2019-12 | spa |
dc.identifier.citation | Burgos, C. E., Rodríguez Jerez, S. A., Piñero Veloza, I. P. y Moreno Melo, C. A. (2019). On the use of technique and technology in education . En Morales Piñero, J. C. y Rodríguez Jerez, S. A. (Eds.), ITC, innovation in the classroom and its impact on higher education (pp. 14-32). Bogotá : Universidad Sergio Arboleda ; Escuela de Filosofía y Humanidades ; Escuela de Ciencias Exactas e Ingeniería | spa |
dc.identifier.isbn | 978-958-5511-79-8 | spa |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11232/1479 | eng |
dc.description.abstract | This text reflects upon the impact of Information and Communication Technologies (ICT) on education from a philosophical, historical and hermeneutical point of view. The results show that, currently, there is a problem of comprehension of the concepts of educational technique and technology, evidenced in the different ways of interpreting and evaluating the appearance of ICT in education. In the end, it is proposed to continue the debate on technique and technology in the various teaching and learning processes. | spa |
dc.format.extent | 18 | spa |
dc.format.medium | Digital | spa |
dc.format.mimetype | application/pdf | spa |
dc.language.iso | eng | eng |
dc.publisher | Universidad Sergio Arboleda | spa |
dc.relation.ispartof | ITC, innovation in the classroom and its impact on higher education | spa |
dc.relation.ispartofseries | Serie Investigación | spa |
dc.relation.isversionof | 1 | spa |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/ | * |
dc.title | On the use of technique and technology in education | eng |
dc.subject.lemb | Educación superior – Innovaciones tecnológicas | spa |
dc.subject.lemb | Innovaciones educativas | spa |
dc.subject.lemb | Tecnología de la información | spa |
dc.subject.lemb | Métodos de enseñanza | spa |
dc.rights.acceso | Abierto (Texto Completo) | spa |
dc.type.coarversion | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | spa |
dc.rights.accesRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | spa |
dc.publisher.department | Escuela de Filosofía y Humanidades ; Escuela de Ciencias Exactas e Ingeniería | spa |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.22518/book/9789585511798/ch01 | spa |
dc.rights.creativecommons | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia | spa |
dc.relation.references | Başak, M., y Ayvaci, H. (2017). A comparison is aimed at the integration of the technology in education system; As an example of “Turkey and South Korea”. Education and Science, 42(190), 465-492. DOI: 10.15390/EB.2017.6710 | eng |
dc.relation.references | Burgos, C. E. (2015) Responsabilidad de la educación. Según el pensamiento de Karl Popper. Bogotá: Fondo de publicaciones Universidad Sergio Arboleda. | spa |
dc.relation.references | Ferrés i Prats, J. (2008). La educación como industria del deseo. Barcelona: GEDISA. | spa |
dc.relation.references | Foucault, M. (2014). Hermenéutica del sujeto. Buenos Aires: F. C. E. | spa |
dc.relation.references | Galindo, F. (2014). Sensorconomy: Gestión de los sensores de un smartphone para la creación de contenidos audiovisuales. [Actas del XV Foro Universitario de Investigación en Comunicación]. Pontevedra, Spain: Universidad de Vigo. | spa |
dc.relation.references | Gardner, H. (2000). La educación de la mente y el conocimiento de las disciplinas. Barcelona: Paidós. | spa |
dc.relation.references | Hadot, P. (1998). Qué es la filosofía antigua. México, D. F.: Fondo de Cultura Económica. | spa |
dc.relation.references | Hadot, P. (2002). Philosophy as a way of life. Great Britain: Blackwell Publishers. | eng |
dc.relation.references | Hegel. (1958). De lo bello y sus formas. Madrid: Espasa-Calpe. | spa |
dc.relation.references | Heidegger, M. (1997). Filosofía, Ciencia y Técnica. Santiago de Chile: Editorial Universitaria. | spa |
dc.relation.references | Herrera, D. (1994). Teoría social de la ciencia y la tecnología. Bogotá: UNISUR. | spa |
dc.relation.references | Herrera, D. (2002). La persona y el mundo de su experiencia. Contribuciones para una ética fenomenológica. Bogotá: Universidad de San Buenaventura. | spa |
dc.relation.references | Jarvie, I. C, (2004). La tecnología y la estructura del conocimiento. En Mitcham y Mackey (Eds.). Filosofía de la Tecnología. Madrid: Ediciones Encuentro. | spa |
dc.relation.references | Keris. (2009). Master Plan for Building E-Learning Content Sharing System. Seoul: Autor. | eng |
dc.relation.references | Liestøl, G., Doksrød, A., Ledas, S, y Rasmussen, T. (2012). Sensory Media: Multidisciplinary Approaches in Designing a Situated & Mobile Learning Environment for Past Topics. International Journal of Interactive and Mobile Technologies, 6(3), 18-24. | eng |
dc.relation.references | López, A. (20 de noviembre de 2017). El abuso de la tecnología puede generar depresion y aislamiento en los niños. El Tiempo. Recuperado de http://www.eltiempo.com/vida/educacion/problemas-de-salud-en-losninos-por-el-uso-de-aparatos-tecnologicos-153056 | spa |
dc.relation.references | Nietzsche, F. (2014). Humano, demasiado humano. Madrid: Tecnós. | spa |
dc.relation.references | Mitcham y Mackey. (2004). Filosofía de la tecnología. Madrid: Ediciones Encuentro. | spa |
dc.relation.references | Mumford, L. (1971). Técnica y civilización. Madrid: Alianza. | spa |
dc.relation.references | Organización para la Cooperación y el Desarrollo Económicos-[OECD]. (2015). Foreword and Acknowledgements. In OECD, Students, Computers and Learning: Making the Connection, Paris: OECD Publishing. | spa |
dc.relation.references | Ortega y Gasset, J. (1982). Meditación de la técnica y otros ensayos sobre ciencia y tecnología. Madrid: Alianza. | spa |
dc.relation.references | Popper, K. (2005) El Mito del marco común. En defensa de la ciencia y la racionalidad. Barcelona: Paidós Surcos. | spa |
dc.relation.references | Quintanilla, I. (1999). Techné, filosofía para ingenieros. Madrid: Noesis. | spa |
dc.relation.references | Quintanilla, M. A. (s.f.). Tecnología, cultura e innovación. Recuperado de https:// www.academia.edu / 10039840 / TECNOLOG%C3%8DA_CULTURA _E_INNOVACI%C3%93N | spa |
dc.relation.references | Sacristán, A. (2013). Sociedad del conocimiento, tecnología y educación. Madrid: Ediciones Morata, S. L. | spa |
dc.relation.references | Schopenhauer, A. (2013). El mundo como voluntad y representación. Madrid: Alianza. | spa |
dc.relation.references | Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura, -[UNESCO]. (2005). Hacia las Sociedades del Conocimiento. París: Autor | spa |
dc.relation.references | Wiebe E., B. (2010). How is technology made?—That is the question!. Cambridge Journal of Economics, (1)63. DOI: 10.1093/cje/bep068 | eng |
dc.relation.references | Zuleta, E. (2009). Educación y democracia. Medellín: Hombre Nuevo Editores. | spa |
dc.rights.coar | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | * |
dc.identifier.instname | instname:Universidad Sergio Arboleda | spa |
dc.identifier.reponame | reponame:Repositorio Institucional Universidad Sergio Arboleda | spa |
dc.identifier.repourl | repourl:https://repository.usergioarboleda.edu.co/ | * |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_3248 | * |
dc.type.redcol | http://purl.org/redcol/resource_type/CAP_LIB | * |
dc.type.local | Capítulo de Libro | spa |
dc.relation.citationstartpage | 13 | spa |
dc.relation.citationendpage | 32 | spa |
dc.subject.proposal | Technique and technology | eng |
dc.subject.proposal | ICT | spa |
dc.subject.proposal | Teaching processes | eng |
dc.subject.proposal | Philosophy of education | eng |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Parte de Libro [163]