Estrategias creativas y metacognitivas en el aprendizaje musical.
View/ Open
Date
2016-01-01Author
Roa Ordóñez, Henry
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-doi
https://doi.org/10.22518/16578953.544
Metadata
Show full item recordAbstract
This article explores the relationships between musical performance and metacognitive development of musical literacy students at the School of Arts and Music at Universidad Sergio Arboleda. The field of interest is centered on a pilot that includes creative procedures, processes of musical transcription, transfer to other curricular domains and use of emerging knowledge of the culture of the student as valuable components for contextualized learning. It is concluded that there is a close positive link between musical performance and metacognitive processes. A fact that benefits the qualifications of the teaching skills of teachers and student learning. Este artículo explora las relaciones entre el rendimiento musical y el desarrollo metacognitivo de los estudiantes de lectoescritura musical en la Escuela de Artes y Música de la Universidad Sergio Arboleda. El campo de interés está centrado en una experiencia piloto que incluye procedimientos creativos, procesos de transcripción musical, transferencia a otros dominios curriculares y aprovechamiento de los saberes emergentes de la cultura del estudiante como componentes valiosos para realizar aprendizajes contextualizados. Se concluye que existe un estrecho vínculo favorable entre el rendimiento musical y los procesos metacognitivos. Hecho que beneficia la cualificación de las competencias de enseñanza de los maestros y de aprendizaje de los estudiantes.
Collections
The following license files are associated with this item: