Show simple item record

dc.rights.licenseAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia (CC BY-NC-ND 2.5 CO)*
dc.contributor.authorRodríguez Díaz, Miryam Teresaspa
dc.contributor.authorGonzález Millán, Jose Javierspa
dc.contributor.authorCastillo Osorio, Benjaminspa
dc.date2013spa
dc.date.accessioned2016-06-01T18:16:59Zspa
dc.date.accessioned2017-05-16T19:22:59Zspa
dc.date.available2016-06-01T18:16:59Zspa
dc.date.available2017-05-16T19:22:59Zspa
dc.date.issued2013-01-01spa
dc.identifier.issn2145-6194spa
dc.description.abstractPresently, for the vast majority of businesses in the city of Sogamoso, organizational communication is still a factor that affects business performance, but besides helping to transfer information, it must also be a key to success in modern management. In such direction this paper presents the most relevant results of a research done in 27 companies from different business sectors in the city of Sogamoso, Colombia, in which the fundamentals of organizational communication were characterized; methodologically descriptive and explanatory types were used, applying a structured questionnaire to the managers of these organizations. The ways of organizational communication most used in these business sectors were found.eng
dc.description.abstractEn la actualidad, para la gran mayoría de empresas de la ciudad de Sogamoso, la comunicación organizacional viene siendo un factor incidente en el desempeño empresarial, pero además de buscar la transmisión de información, debe también ser una clave del éxito en la gerencia moderna. Para lo cual, el presente artículo presenta los resultados más relevantes de la investigación hecha a 27 empresas de diferentes sectores empresariales de la ciudad de Sogamoso en Colombia, donde se caracterizaron los aspectos fundamentales de la comunicación organizacional; para el diseño metodológico se utilizó el tipo descriptivo y explicativo, utilizando una encuesta estructurada que se aplicó a los gerentes de dichas organizaciones encontrándose los elementos y medios de comunicación organizacional más utilizados en estos sectores empresariales.spa
dc.format.extent8spa
dc.format.mediumDigitalspa
dc.format.mimetypeapplication/pdfeng
dc.language.isospaspa
dc.publisherBogotá : Universidad Sergio Arboledaspa
dc.relation.ispartofRevista Civilizar de Empresa y Economía; vol. 4, núm. 7 (2013)spa
dc.rightshttps://repository.usergioarboleda.edu.co/bitstream/id/55d3c1c2-07a6-496c-a3f2-d51d0b3e5c8b/license.txteng
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/*
dc.titleCaracterización de la comunicación organizacional en las medianas empresas de la ciudad de sogamoso en Boyacá, Colombiaspa
dc.subject.lembPequeña y mediana empresa - Sogamoso (Boyacá, Colombia)spa
dc.subject.lembComunicación organizacional Aprendizaje organizacionalspa
dc.rights.accesoAbierto (Texto Completo)spa
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85spa
dc.format.tipodocumentosspa
dc.relation.referencesRodríguez, D., M. T., González, M., J.J., Castillo, O., B. (2013) Caracterización de la comunicación organizacional en las medianas empresas de la ciudad de sogamoso en Boyacá, Colombial. Civilizar Empresa y Economía. 4 (7), 105-119.spa
dc.relation.referencesArras, V., et. al. (2008). Comunicación y cambio organizacional. En Revista latina de comunicación social, (63), 418- 434spa
dc.relation.referencesBertalanffy, L. (2001). Teoría general de los sistemas. 13 ed., (J. Almela, Trad.). Mexico D.Cspa
dc.relation.referencesCastaño Duque, G.A. (2011). UNIVERSIDAD NACIONAL DE COLOMBIA. Dirección Nacional de Servicios Académicos Virtuales. Descargas Capítulo 4, Disponible en: http://www.virtual.unal.edu.co/cursos/sedes/manizales/4010014/html/descargar.htmspa
dc.relation.referencesCorreal, M., Bustos, M., Cuevas, A., Panqueva, M. (2008). El lenguaje y la comunicación en los procesos organizacionales de la empresa. En : Revista EAN. (62), 141 - 154.Disponible en: http://www.ean.edu.co/images/stories/revistaean_pdf/revista62/62artic9. pdfspa
dc.relation.referencesChiavenato, I. (2005). Introducción a La Teoría General De La Administración. 7a ed. Editorial Mc Graw Hill, Bogotá D.C.spa
dc.relation.referencesDávila, C. (2001). Teorías organizacionales y administrativas: un enfoque crítico. 2a ed. Editorial Mc Graw Hill, Bogotá D.C.spa
dc.relation.referencesDavis, K., Newstrom, J. (2008). Comportamiento Humano en el trabajo. Administración de la Comunicación. 11a ed., México: McGraw-Hill.spa
dc.relation.referencesDuran, P., Fernández, M. (2010). La comunicación en las organizaciones del tercer sector. En Revista Latina de Comunicación Social, (65), 595-603. Disponible en: http//www.revistalatincas.org/10/art3/921_Puebla/42_Duran.htlm. DOI: 10.4185/RLCS-65-2010-921- 595-603spa
dc.relation.referencesMaslow, A. (1970). Motivation and personality, 2a ed. Editorial Harper & Row Publishereng
dc.relation.referencesMayo, E. (1972). Problemas Humanos de una Civilización Industrial. 2a ed. Editorial Nueva Visión, Buenos Aires.spa
dc.relation.referencesNonaka, I. y Takeuchi, H. (1995). The knowledge creating company. Oxford: University Press, New. Yorkeng
dc.relation.referencesPáez, I. (2010). La influencia del desempeño social corporativo de los empleados: una revisión teórica desde la perspectiva multinivel. En revista Estudios Gerenciales, 3 (116), 63-81spa
dc.relation.referencesPizzolante, I. (2004). Portavocia en: Lozada, J. (coord.). Gestion de las comunicaciones, ed. Ariel, Barcelona, 239-258spa
dc.relation.referencesRiaño, M. (2005). La comunicación: una herramienta para el buen funcionamiento de la organización. En revista su Gerente, 8-12spa
dc.relation.referencesSung, M., Yang., S. (2008). Toward the Model of the University Image. The influence of Brand Personality, external Prestige, and Reputation. En Journal of Public Relations Research, 20, (4)eng
dc.rights.coarhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2*
dc.identifier.instnameinstname:Universidad Sergio Arboledaspa
dc.identifier.reponamereponame:Repositorio Institucional Universidad Sergio Arboledaspa
dc.identifier.repourlrepourl:https://repository.usergioarboleda.edu.co/*
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1eng
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTeng
dc.type.localArtículo de revistaspa
dc.relation.ispartofjournalCivilizar Empresa y Economíaspa
dc.relation.citationvolumen4spa
dc.relation.citationissue7spa
dc.relation.citationstartpage105spa
dc.relation.citationendpage117spa
dc.subject.proposalaprendizaje organizacionalspa
dc.subject.proposalorganizational learningeng
dc.subject.proposalemployerseng
dc.subject.proposalinformationeng
dc.subject.proposalcommunicationeng
dc.subject.proposalempresariosspa
dc.identifier.urlhttp://hdl.handle.net/11232/617eng


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia (CC BY-NC-ND 2.5 CO)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia (CC BY-NC-ND 2.5 CO)