La relevancia del otro en la filosofía Sartreana
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Author
Bayarres, Marta
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-doi
https://doi.org/10.22518/16578953.768
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The purpose that we pursue in this article is to approach to Sartre Philosophy, taking as central axis of the same one, as the title it indicates it, the relevance of the OTHER one in the constitution of the ME. With that objective we have leaned on in some parts of their works in those that the treatment of the topic appears. We consider important to take like one of the sources his first rehearsal of philosophical court, “The Ego’s transcendency”, not only because it is not one of the diffused works, but because it also contains important contributions, some of which will be recaptured then by their author in “The being and the Nothing.” Perhaps the fundamental objest that we pursue in the article is to show the French philosopher's position in what concerns to the necessity that the man takes conscience of his necessity of the neighbor so that he exists and so that we can think that we are who we are because they exist the other ones. In other words, if there is world it is because there are others. Without the other ones I am not neither the world exists. El propósito que perseguimos en este artículo es aproximarnos a la Filosofía de Jean Paul Sartre tomando como eje central del mismo; como el título lo indica; la relevancia del OTRO en la constitución del YO. Con ese objetivo nos hemos apoyado en algunas partes de sus obras en las que aparece el tratamiento del tema. Consideramos importante tomar como una de las fuentes su primer ensayo de corte filosófico; La trascendencia del Ego ; no solamente porque no es una de las obras más difundidas; sino porque además contiene importantes aportes; algunos de los cuales serán luego retomados por su autor en El ser y la Nada . Tal vez el fin fundamental que perseguimos en el artículo es mostrar la posición del filósofo francés en lo que respecta a la necesidad de que el hombre tome conciencia de su necesidad del prójimo para que exista él y para que podamos pensar que somos quienes somos porque existen los demás. En otras palabras; si hay mundo es porque hay otros. Sin los demás no soy ni existe el mundo.