Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 16
Importancia de las TIC en los procesos de enseñanza-aprendizaje: estudios en la educación media y superior.
(Universidad Sergio Arboleda, 2019-11)
Los procesos de integración de las TIC en la educación conllevan varios retos: el primero, diagnosticar, a nivel mundial, cómo se está llevando a cabo este proceso en diferentes ámbitos educativos. Asimismo, otro reto es ...
Estado del arte sobre tutorías.
(Universidad Sergio Arboleda, 2012-01-01)
This article is an improvement of the research project being conducted by the Educational Research Group of the Universidad Sergio Arboleda (INVEDUSA) on academic tutorship. In this article are presented a state of the ...
Importance of ict in the teaching-learning process: middle and higer educaction studies
(Universidad Sergio Arboleda, 2019-11)
The integration of ICT in education entails several challenges: the first, to diagnose, at a global level, how this process is being carried out in different educational fields. Likewise, another challenge is to analyze ...
Lineamientos metodológicos para una educación inclusiva a personas con limitaciones auditiva de la universidad ECCI
(Universidad Sergio Arboleda, 2018-12)
La inclusión es un término, que en principio se muestra con una evidente claridad. Pero detrás de su razón de ser y finalidad práctica, existen componentes de gran relevancia y complejidad que obligan un estudio pormenorizado ...
Las TIC y su impacto en los resultados académicos: un análisis a partir del modelo TPACK
(Universidad Sergio Arboleda, 2019-11)
La incorporación de las TIC en el ámbito educativo se ha convertido en una técnica innovadora para la mejora de los procesos de enseñanza-aprendizaje. El objetivo de este estudio es analizar la incidencia de las TIC en los ...
Las TIC y sus impactos en los colegios de educación media: casos de estudio en Bogotá y Cundinamarca
(Universidad Sergio Arboleda, 2019-11)
En este capítulo se presentan los resultados del estudio etnográfico adelantado en el proyecto de Investigación Incidencia de las TIC en el mejoramiento de las pruebas saber 11: un análisis a partir del modelo TPACK, ...
The added value of the Saber Pro test as an impact on curricular and research management
(Universidad Sergio Arboleda, 2019-12)
This reflective chapter has the purpose of making a documentary review of the Saber Pro test’s added value, since the quality of education is finally determined by evaluation standards from which the achievements of the ...
Difficulties in the teaching-learning process within the classroom and influence of ICT to minimize them
(Universidad Sergio Arboleda, 2019-12)
Currently, the methodologies that implement the use of information technologies favor the teaching-learning processes in one way or another. This research analyzes some of the problems detected in the teacher-student ...
Evaluation focused on learning: a way to innovate in Higher Education Institutions
(Universidad Sergio Arboleda ; Escuela de Filosofía y Humanidades ; Escuela de Ciencias Exactas e Ingeniería, 2019-12)
The following text is a research chapter which presents the state of the art of the investigation Prácticas y experiencias de la evaluación del aprendizaje en la Universidad Sergio Arboleda, which aims to propose an ...
Teaching based on the development of competences and their determining factors
(Universidad Sergio Arboleda, 2019-12)
This research analyzes the factors that determine learning when teaching focuses on the development of competences. The study was carried out during the academic year 2016-02 in the Seminar on Research and Development of ...